Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.07.2016 11:44 - Момчето и звездите
Автор: kiamzena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 570 Коментари: 0 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Момчето и звездите

 

 

Едно босоного момче гледаше звездите, седнало на дулото на един танк.

– Бате, идваш ли? – показа се малко момиченце от горния люк.

– Какво? Страх ли те е? – каза момчето.

– Да. Вътре е много тъмно.

– Не се плаши, глупаче. Тъмното нищо няма да ти стори.

– А ти какво правиш? – попита след малко момиченцето.

– Гледам звездите – отвърна момчето.

Момиченцето погледна към небето. То сияеше от звезди. В тихата нощ те блестяха над притихналата земя и нищо не напомняше за войната, освен танка. Той беше ударен в самия край на гората, откъдето започваше полето. След него, само на няколко километра, беше селото.

– Какво искаш да видиш? – попита момиченцето. – Ангел ли?

– Глупости! Няма ангели.

– Аз видях един днес. Той ми каза да спра и да те изчакам.

Момчето не откъсна очи от звездите, но няколко сълзи проблеснаха на лицето му.

– Приличаше на човек, но аз знам, че беше ангел. Един висок, светъл такъв. Спря ме на улицата до къщата на Марина. Каза ми да те чакам, защото скоро ще дойдеш. И ти дойде, точно както ми каза той, но после стана бум и нашата къща изчезна, а с нея и мама.

Момиченцето сбръчи вежди и захлипа.

– Спри да плачеш. Някой може да ни чуе – скара се момчето.

– Никой няма да ни чуе. Сами сме тука – през сълзи каза момиченцето.

– Откъде знаеш. Твоят ангел ли ти каза?

– Страх ме е, бате. Защо хората са толкова лоши и убиват. Те убиха мама.

Настана тишина, в която се чуваха хлипанията на детето.

– Какво е това нещо, в което се крием? – попита след малко то.

– Това е танк – отговори момчето.

– Какво е танк?

– Машина.

– Аха. Ясно. Като машината на чичо Алексей.

– Тя е трактор, глупаче – каза момчето. – А това е военна машина.

– Бате, ами ако тази машина е убила мама – прошепна момиченцето тъжно.

– Машините не убиват, убиват хората в тях – тихо прошепна момчето.

– А ти откъде знаеш?

– Защото видях самолета, дето пусна бомбата над нашата къща.

– Какво е самолет?

– Ама, че си досада.

Момиченцето млъкна, но след малко попита:

– Какво е самолет? Също ли е машина?

– Да, само че лети. А сега млъкни за малко.

– Добре – отвърна момиченцето и подпря брадичка на ръба на люка. Погледа брат си съсредоточено и след малко каза:

– Гледаш небето, защото там е дядо Боже. Дядо казваше, че когато човек умре, отива на небето при него.

– Говориш глупости. В училище ни учат, че Бог и ангелите са измислица.

– Не са – каза сърдито момиченцето. – Аз го видях и говорих с него. Сега мама е там горе с татко, баба и дядо.

– Добре, така да бъде – рече момчето.

– Ти не ми вярваш. Като не ми вярваш, защо гледаш небето?

– Защото си мисля – колко много звезди. Питам се дали има живот там.

– Разбира се, че има. Щом има тук, не може и там да няма – каза момиченцето.

– Щом си толкова умна, кажи ми какво ще направиш, ако видиш извънземни.

– Ще ги поздравя.

– Ами ако са страшни?

– Хората са по-страшни. Те убиват и разрушават. Съществата от звездите са добри. Те идват да помагат, като ангелите.

– Искам да видя извънземен. Искам да полетя далеч от Земята, където няма война и смърт – каза момчето.

– А мен ще ме вземеш ли? Нали няма да ме оставиш тук самичка. Само теб имам сега – захлипа детето.

– Ще те взема, ако обещаеш да не задаваш толкова въпроси. Отивай да спиш. Аз ще дойда след малко.

Главицата на момиченцето изчезна веднага в мрака на люка. Момчето остана да гледа звездите. На сутринта го събуди сестра му.

– Бате, бате, събуди се. – дърпаше го тя за ръкава. – Ангелът пак дойде и ми каза да си тръгнем от тук веднага. Каза ми да вървим навътре в гората, към онези скали, дето ме води миналото лято. Там имало хора от нашите – то замълча за малко, преди да каже: – Питах го също дали ще отидеш на звездите.

– И какво ти каза? – сънено попита момчето.

– Каза ми, че като пораснеш, ще има машини, които да отиват до там.



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kiamzena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 117897
Постинги: 47
Коментари: 89
Гласове: 200
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031