Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2016 12:33 - Моята книжарница
Автор: kiamzena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 905 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 13.06.2016 23:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Реших да представя моята работа в блога си, защото преди месец малката ми книжарничка се увеличи с още една книга – „Гръцкият учител Сократ“ на Лев Толстой. Моят интерес към този велик руски писател се пробуди, когато открих, че освен „Война и мир“ и „Ана Каренина“ е написал толкова много други неща, свързани с промяната на неговите възгледи след навършване на 50 години.

Първи се появи моят сборник разкази „Усмивката на щастието“. Седем разказа, написани за седем поредни дни. За мен те са специални с това, че поставиха началото на една промяна, която ме накара да погледна на света с други очи и да осъзная, че всъщност „силата е в мен самия“, а тя идва от настройката в мен самия.  Разказите са диалози с животни, които говорят директно с душата на героя и му посочват, че ако той не направи първата крачка, Вселената няма да я стори вместо него.
Някои от техните читатели споделиха с мен, че разказите са размахване с пръст, един вид морално назидание, което светът отправя към героите. Няма лошо, от това съм имал нужда явно. Чрез тях открих един вид личната изповед пред самия себе си.
Разказите съм качил в този блог: sedemrazkaza.blogspot.bg/

Втората книга „Ариниил или вярвате ли в ангели хранители“ дойде съвсем неочаквано. Тя съдържа отговори на много от въпросите, които си задавах и е продължение на моето откриване, че сам съм отговорен за съдбата си. Моето откритие беше в това, че всеки човек има връзка с Вселената и тя ни говори. В един момент, който мога да нарека без каквито и да е заобиколки чудо открих, че някак сред моите объркани мисли се прокрадват ясни и чисти отговори за състоянието, в което се намирах. Аз ги нарекох глас в мен и започнах да ги записвам в един бележник. Сякаш бях се настроил на някаква оптимистична вълна, чувствах се спокоен, закрилян и щастлив. Тези мисли се трупаха и аз ги събирах като безценни бисери.
Тогава се появи  идеята да ги изразя в книга. Книга, в която героят среща своя ангел хранител и решава да му повярва, решава да отхвърли съмненията и да го приеме, колкото и невероятна да му изглежда тази среща. Тя го отправя на пътешествие в нашите планини, където героят открива чудесата на света около себе си и неусетно прави първите крачки към промяна на своя личен мироглед.
Отзивите за тази книга ме радват особено много, защото различни хора споделиха, че сякаш им чета мислите и съм им помогнал да назоват неизразими за тях усещания. Първото представяне на книгата във Варна се превърна в една задушевна беседа с читателите. Прилагам линк към това представяне: www.youtube.com/watch

Преводът на „Изповед“ на Лев Толстой беше една увлекателна борба и първият ми опит да преведа нещо сериозно. Разбира се, бях плах, защото авторитетът му е огромен и старанието, което положих беше колосално. Повече от година ми отне преводът на тази малка книжка. Но бях вдъхновен да го сторя, защото тя носеше много отговори на въпроси, които си бях задавал през годините. Книгата разкрива пътя на Толстой към неговото духовно прозряване. Той описва живота си открито и честно, говори за своите мъчителни търсения за смисъла на човешкия живот. Заедно с ред други негови произведения, тя дава тласък на разпространението на движението „толстоизъм“, което в периода на последвалия комунистически строй е било заличено. Толстой е вдъхновил много известни личности в началото на XX век и когато чета тези негови произведения, разбирам защо. Линк към целия текст: friendsoftherainbow.net/node/1130, има я и в Спиралата.

„Гръцкият учител Сократ“ е любопитно изложение от Лев Толстой на основните въпроси на Сократовата филосфия. Това не е научен труд, а едно лаконично обобщение на Сократовата философия. Моето усещане е, че книгата е насочена към младежите, които могат да извлекат от нея много нравствени поуки, без да се вглъбяват в диалозите на Платон, но също да предизвика интерес и по-нататъшно проучване на неговата философия. Засега я няма качена онлайн, но се надявам скоро и това да стане.

Книгите ги има в книжен вариант, но не са разпространени по книжарниците, освен „Ариниил“, защото са издадени за моя сметка и в малък тираж. Ако някой проявява интерес, може да се свърже с мен на имейл: segatо@abv.bg или на лични съобщения.
С радост ще отговоря на всякакви въпроси.



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kiamzena
Категория: Лични дневници
Прочетен: 118360
Постинги: 47
Коментари: 89
Гласове: 200
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930